E.x.p.r.e.s.s.i.o.n.i.s.t

in a midst of being a better person and HAMBA for Allah SWT..

Friday, May 7, 2010

Aktiviti 01 Mei - 02 Mei 10'


FARISH - KAT UMAH ORG BERTUNANG-

Ha..last weekend (sabtu) aku follow abah pegi hantar anak sepupu abah bertunang kat Tmn Pinji Mewah..Lepas tu aku pgi plak kenduri kahwin kat Taman Meru. Mcm2 hal jadi. Kelakar btullah. Kira hari tu unlucky day aku..Sampai je kat rumah kenduri b'tunang tu perut aku start memulas-mulas...isk...salah makan agaknya...aku pun berlari2 anak nak amsuk ke rumah nak tanya mana toilet. Belum sempat tanya tgah lari2 anak tu kaki aku tersadung batu...nasib baik tak jatuh depan org ramai. Bila aku tgok ke bwh, tapak kasut aku dah tercabut setengah...terpaksa cover jalan...terus hilang skit perut..sepupu aku Alya plak dtg nk masuk toilet. Rupanya dia sakit perut gak..Aku tak makan ape2 pun kt majlis tu sebab simpan perut utk makan kat kenduri kahwin tu. Spai kat Tmn Meru tu perut aku memulas balik...takkan nk cari toilet kat tuan tumah plak...aduh..jenuh gak pikir nyer pikir..aku nampak ade surau kt tepi padang dkt dgn majlis..hu..hu.....slmt...dgn kasut mcm mulut ikan ternganga aku berjalan menuju ke surau tu bertemankan Alya yg dok cover aku nyer kasut.Pas dh selamt aku pun pi makan dgn amannya. Dlm pkul 3 lebih kitaorg spai umah. Dlm perjalanan balik kitaorg bantai gelak ramai2 teringat kejadian tadi...







On 2nd Mei plak, ari ahad rumah embah aku wat 'family lunch'...setiap family ade sponsor makanan. Aku sponsor ikan keli..untuk buat ikan bakar...Rempah untuk ikan tu aku pakai hentam je...at the end aku dgn adik aku yg bakar ikan tu. Lauk2 len yg ade ikan bawal msk 2 rasa, kerabu pegaga, ikan mabong bakar pun ade.then lauk-lauk sampingan lain. Ade lah dlam 18 org yg dtg. Kalau mkn ramai2 ni mmg sedap. Then diorg decide mother's day nak wat makan2 lagi. Apelah family aku ni nak makan jer ingat nyer..camne lah aku ni tak sihat...makan jer...Tapi aku tak dapt blik minggu ni.....selamat menjamu selera..

No comments:

Post a Comment