E.x.p.r.e.s.s.i.o.n.i.s.t

in a midst of being a better person and HAMBA for Allah SWT..

Friday, May 7, 2010

Red is SEXY






Hari ni aku rasa konfiden sesangat. Don't know y? But aku rasa salah satu sebabnya I'm wearing all RED...byk kali aku dengar org kata RED ni sexy. Bagi aku org yg suka RED ni mesti garang orangnya...(abihlah aku kalu mama aku bca blog ni. dia fanatik dgn kaler MERAH). Erm...aku try lah browse images yg kaler merah...mostly yg berwarna merah ni look stunning.



RED car - mmg elegant. But black kaler untuk my dream car.(Nama pun dream, bila nk dapat tak tahu r..Dlm mimpi je kot)



RED chillies - Ini mmg favourite aku.. Makan takde rase pedas chili tak kaw lah. Dapat plak mama yg masak (tomyam, daging kicap)..Aduh..terliur dah kat sini.




Ni ade sikit info tentang maksud kaler merah ni...Betul ke tak betul..itu kita tak tahu....

Dikaitkan dengan warna pendahulu bagi kategori warna panas. Warna api dan darah, yang membawa makna kekuatan, kemarahan, kebencian, keberanian, semangat dan isyarat. Ada yang menyifatkankan sebagai warna berahi dan warna hati. Dapat menarik perhatian dan menambahkan metabolisma badan kita. Ianya dikaitkan dengan warna yang popular di kalangan wanita. Kebanyakan warna mengandungi implikasi positif dan negatif. Warna merah juga membawa maksud agresif, kemarahan dan keganasan. Merah gelap memperlihatkan sifat kebangsawanan manakala Merah muda menggambarkan alam percintaan.

1 comment:

  1. aku salah sorang yg minat RED!!

    new blog ke?? rajin2 singgah le blog aku..

    ReplyDelete